Melatonin (hormon spánku): Účinky a jak ho doplnit

melatonin

Melatonin je spánkový hormon, který tělo produkuje hlavně v nočních hodinách. Kvůli mnoha faktorům, které mohou souviset i s naším nevhodným životním stylem, však můžeme zaznamenat nedostatek melatoninu, který nám znemožňuje usnout. Co se s tím dá dělat? Na to se podíváme níže. Všichni ke konci dne toužíme po klidném spánku, který nás připraví na … Číst dál

Hypersomnie (nadměrná spavost): Příznaky, příčiny a léčba

hypersomnie

Spánek je základní lidskou potřebou, bez které bychom nemohli existovat. Ne každý má ale zdravé spánkové návyky. Zatímco někoho trápí nespavost, další lidé trpí nadměrnou spavostí. Jaké má hypersomnie příznaky a projevy? A dá se nějak léčit? V průběhu spánku dochází k regeneraci organismu a ke zpracovávání informací, které jsme načerpali během dne. Zároveň ale … Číst dál

Nespavost (insomnie): Příčiny a jak se jí zbavit?

nespavost insomnie

Dlouhodobá nespavost nevěstí nic dobrého. Kromě toho, že vás odsuzuje k přemýšlení o složitých životních otázkách, snižuje vaši výkonnost v průběhu následujícího dne. Také může mít negativní dopad na váš zdravotní stav. Má chronická nespavost nějaké řešení? Na to se podíváme níže. Člověk potřebuje spát. V průběhu spánku dochází k regeneraci a k odpočinku. Mozek … Číst dál

4 nejúčinnější vitamíny a minerály proti únavě

vitamíny proti únavě

Nedostatek spánku vede k permanentnímu vyčerpání a únavě. Což rozhodně nevěstí nic dobrého. Jsme více podráždění a agresivní, méně pozorní a můžeme mít potíže se soustředěností a s dokončováním úkolů. Aby pro vás život nebyl oživlá noční můra, poradíme vám, jaké nejúčinnější vitamíny, minerály a bylinky lze na únavu vyzkoušet. Častá únava je hotovou společenskou … Číst dál

Matcha Tea – zelený čaj, který dodá tělu energii

matcha tea

Hodně lidí si pravidelně dopřává několik šálků kávy. Případně energetické nápoje, které je mají nakopnout k lepší soustředěnosti a výkonům. Ovšem, známe ale i další stimulanty, které tyto látky mnohdy předčí. Dobrým příkladem tohoto tvrzení je zelený čaj matcha. Abychom byli zdraví a čilí, měli bychom dbát na optimální pitný režim, který nám dodá několik … Číst dál

Prášky na spaní – Opravdu fungují a na co si dát pozor?

prášky na spaní

Kvalita spánku má velký vliv na další segmenty našeho života. Když spíme málo, odráží se to na naší spokojenosti. A bohužel i na zdraví a na našich pracovních výsledcích. Proto lidé, kteří mají potíže, často sahají po lécích na spaní. Jejich užívání ale nemusí být vždycky velká výhra. Proč? Jakmile nás začne sužovat nějaký zdravotní … Číst dál

Příznaky vyčerpání – Na co si dát pozor?

vyčerpání

Fyzické vyčerpání většinou naznačuje, že máme za sebou opravdu perný den. Psychické vyčerpání zase indikuje, že bychom měli snížit svou stresovou zátěž. Ovšem, ačkoliv to zní hrozně jednoduše, většinou jde o dlouhodobý proces s nejistým výsledkem. Řekněte tomuto stavu DOST a vydejte se s námi vstříc lepším zítřkům. Známe to všichni. Musíme toho hodně stihnout, … Číst dál

Ženšen pravý – povzbuzovač, který pomůže proti únavě

ženšen pravý

Prospali jste celou noc, ale ráno se stejně cítíte nevalně? Pokud ano, můžete to vyřešit buď hektolitry kávy, která vás povzbudí jen na chvíli, nebo přírodním prostředkem na podporu vitality, kterým je ženšen pravý. Víte, kvůli čemu dalšímu byste mu měli dát přednost? Dříve, když ještě neexistoval chemický a farmaceutický průmysl, se lidé spoléhali na … Číst dál