Jak na zdravý spánek? Známe 5 účinných tipů

zdravý spánek

Spánek je důležitou součástí lidského života. Kdybychom mu nevěnovali svou pozornost, poměrně záhy by se to odrazilo na naší schopnosti myslet, na našem psychickém rozpoložení a časem i na fyzickém zdraví. Víte, co vše vám může pomoci váš noční odpočinek zlepšit? Pokud ne, na vše podstatné se zaměříme níže. Spánek potřebuje každý. Ne každý mu … Číst dál

Nedostatek spánku: Důsledky, projevy a jak ho zlepšit

nedostatek spánku

Spánek je pro lidské tělo jednou ze základních potřeb, kterou bychom mu neměli ve svém vlastním zájmu upírat. V opačném případě se musíme připravit na mnoho nežádoucích problémů, které mohou významně ovlivnit jak náš psychický stav, tak fyzické zdraví. Jak lze snáze usínat a spát klidně až do rána? Na to se podíváme v následujících … Číst dál

Melatonin (hormon spánku): Účinky a jak ho doplnit

melatonin

Melatonin je spánkový hormon, který tělo produkuje hlavně v nočních hodinách. Kvůli mnoha faktorům, které mohou souviset i s naším nevhodným životním stylem, však můžeme zaznamenat nedostatek melatoninu, který nám znemožňuje usnout. Co se s tím dá dělat? Na to se podíváme níže. Všichni ke konci dne toužíme po klidném spánku, který nás připraví na … Číst dál

Hypersomnie (nadměrná spavost): Příznaky, příčiny a léčba

hypersomnie

Spánek je základní lidskou potřebou, bez které bychom nemohli existovat. Ne každý má ale zdravé spánkové návyky. Zatímco někoho trápí nespavost, další lidé trpí nadměrnou spavostí. Jaké má hypersomnie příznaky a projevy? A dá se nějak léčit? V průběhu spánku dochází k regeneraci organismu a ke zpracovávání informací, které jsme načerpali během dne. Zároveň ale … Číst dál

Jak potraviny ovlivňují spánek? A co jíst před spaním?

co jíst před spaním

Spánek je pro lidské tělo velice důležitý. V jeho průběhu tělo odpočívá a regeneruje se po náročném dni. Problém je v tom, že některým lidem se spí špatně. Ne kvůli tomu, že by trpěli insomnií, ale kvůli nevhodně zvolené večeři. Co se s tím dá dělat? O spánku a jeho důležitosti toho bylo řečeno už … Číst dál

Nespavost (insomnie): Příčiny a jak se jí zbavit?

nespavost insomnie

Dlouhodobá nespavost nevěstí nic dobrého. Kromě toho, že vás odsuzuje k přemýšlení o složitých životních otázkách, snižuje vaši výkonnost v průběhu následujícího dne. Také může mít negativní dopad na váš zdravotní stav. Má chronická nespavost nějaké řešení? Na to se podíváme níže. Člověk potřebuje spát. V průběhu spánku dochází k regeneraci a k odpočinku. Mozek … Číst dál

4 nejúčinnější vitamíny a minerály proti únavě

vitamíny proti únavě

Nedostatek spánku vede k permanentnímu vyčerpání a únavě. Což rozhodně nevěstí nic dobrého. Jsme více podráždění a agresivní, méně pozorní a můžeme mít potíže se soustředěností a s dokončováním úkolů. Aby pro vás život nebyl oživlá noční můra, poradíme vám, jaké nejúčinnější vitamíny, minerály a bylinky lze na únavu vyzkoušet. Častá únava je hotovou společenskou … Číst dál

Jak dlouho spát? – Kolik hodin je doopravdy potřeba

jak dlouho spát

Všichni víme, že spánek je pro normální život zcela nezbytný. I přesto ho ale někteří považují za zbytečnost, nebo za luxus. Pravda, každé tělo je jiné, takže zatímco někomu vyhovuje skoro nespat, pro většinu lidí by to mělo dalekosáhlé následky. Jelikož jde o věčné téma sporů, kolik spánku je dost a kolik málo, mrkneme se … Číst dál

Matcha Tea – zelený čaj, který dodá tělu energii

matcha tea

Hodně lidí si pravidelně dopřává několik šálků kávy. Případně energetické nápoje, které je mají nakopnout k lepší soustředěnosti a výkonům. Ovšem, známe ale i další stimulanty, které tyto látky mnohdy předčí. Dobrým příkladem tohoto tvrzení je zelený čaj matcha. Abychom byli zdraví a čilí, měli bychom dbát na optimální pitný režim, který nám dodá několik … Číst dál

Prášky na spaní – Opravdu fungují a na co si dát pozor?

prášky na spaní

Kvalita spánku má velký vliv na další segmenty našeho života. Když spíme málo, odráží se to na naší spokojenosti. A bohužel i na zdraví a na našich pracovních výsledcích. Proto lidé, kteří mají potíže, často sahají po lécích na spaní. Jejich užívání ale nemusí být vždycky velká výhra. Proč? Jakmile nás začne sužovat nějaký zdravotní … Číst dál